Párás szélvédő
Ráadásul a pollenszűrő ilyenkor tisztességesen átnedvesedik, ami hosszabb időre is biztosítja a párás üveget. A párátlanítás szinte hatástalan, ha azt belső keringetésre kapcsolva használjuk. Ilyenkor a rendszer a lábtérből szívja a levegőt, ahol nedves szőnyeget, havas-vizes-sáros cipőket talál.
Október középső, enyhén esős, reggelente párás , már-már ködös, de napközben napos két hetében egy kétezres évjáratú, háromajtós Swiftben gyűjtöttem a párát. Ráadásul a legtöbb autó a szélvédő előtti esőcsatornából szívja be a külső levegőt, ennek lefolyói szintén könnyen eldugulnak.
Ilyenkor, amikor nedves az idő, éjjel lehűl a levegő, de a kocsi belseje kicsit melegebb a környezeténél, gyakran előfordul, hogy a hideg szélvédőre és oldalablakokra belülről lecsapódik a pára. Igazi szívás ez, ha reggel, az autóba beülve, átfagyott ujjakkal a párát kell törölgetni, vagy rossz esetben az . Nem is gondolná mi mindenre jó a macskaalom! Ha téged is bosszant, hogy párásodik a szélvédő és percekig kell várno hogy kiláss az ablakon, akkor ezt a trükköt neked találták ki.
Ha megnézed a videót, egy problémát már . Miként hóval vagy jéggel borított, úgy párás szélvédővel sem szabad közlekedni. A nyáron kényelmi felszereltségnek számító légkondicionáló esős időben biztonsági rendszerré nemesedik, használatával könnyedén szárazon, átláthatóan tartható az összes üvegfelület. Nem hiszem, hogy komolyabban ki .
Ki ne utálná, ha télen, vagy akár egy esős napon az autója szélvédője csupa pára belülről? Egyszerű, de nagyszerű trükk a párás autóablak ellen. Ezután már csak annyi a teendője, hogy az így elkészített páragyűjtőt tegye a szélvédőre , egy másikat pedig akár az ülés alá helyezhet a nagyobb . Lehet, hogy a motor nem tud elég gyorsan felmelegedni, hogy a fülkét hamar felfűtse és ezzel szárazon tartsa rövid városi utakon is, mert a termosztát nem zár rendesen, vagy korán nyit. Végül le kéne ősszel rendesen takarítani a szélvédőt belülről, hogy ne akarjon könnyen kicsapódni a pára az üveg . Biztosan neked is sok problémát okoz a párás autóüveg reggelente. Várhatsz, míg lefújja a légkondi, ha van olyano vagy törölgethete de az biztos, hogy nem tudsz tőle elindulni időben.
Nem beszélve arról, ha az autó nincsen jól szigetelve, akkor akár útközben is visszajöhet a probléma, mikor már . Belső párásítást úgy kell végezni, hogy indítás után hidegre állítod a fűtés kart, ventilátor max állásban, a terelő pedig a párásító vagy szélvédő állásban. A hatékonyság fokozása érdekében a középső rostélyokat el is zárhatod. Nekem három céges opelem is volt, két astra, egy vectra, de mind a három párásodott.
Az utasoldali ablak mindig párás volt, a szélvédőt legnagyobb erővel egy darabig le lehet fújatni, . A hiedelem alapja, hogy az amatőr búvárok gyakran ezzel kenik be a búvárszemüveget, megelőzve, hogy merüléskor bepárásodjon. Bár a trükk a búvároknál valóban működik, az autók esetében sajnos nem úgy, ahogy az ember számítana rá. Az üveg ugyan nem lesz átláthatatlanul párás , annyira viszont . Az őszi párás idő beköszöntével a szabadban tárolt gépkocsik belülről menthetetlenül bepárásodnak.
Egy kanadai autós javaslata szerint szilikagélt kell egy használt, jó állapotban lévő zokniba tölteni, lezárni - hogy ne szóródjon ki -, és az első szélvédő mögé rakva a reggeli induláskor szinte száraz üveg . A sofőröknek nem ismeretlen a probléma, a téli hónapokban gyakran bepárásodik a jármű szélvédője, amelyen így igencsak nehéz átlátni. Elárulunk egy trükköt, amivel ez a probléma megszűnik. Ilyenkor a doboz aljában megáll a levegő páratartalmából lecsapódó víz, ezt pedig a meleg légáramlat párologtatni kezdi.
Ettől a befúvott levegő nedvességtartalma magas lesz, ezért csapódik le pára az ablakokon. A legtöbb autó a szélvédő előtti . A pára kicsapódását tehát alapvetően két tényező befolyásolja, a levegő hőmérséklete és a páratartalma. Minél szárazabb és melegebb a levegő, annál kisebb a páralecsapódás, minél hidegebb és nedvesebb, annál nagyobb. Télen gyakran okoz bosszúságot vagy akár balesetet is a pára az autóban.
Egyáltalán nem biztonságos, ha úgy utazunk, hogy közben éppen hogy csak látunk valamit a szélvédőn keresztül. Mindenki más technikával próbálkozik az autó páramentesítésére, de néha feladjuk, mert valahogy egyik sem . Ha még párásodik: fűtés maximum, összes levegő szélvédőre , ventillátor amit elbírsz, levegő keringetés belső. Ha az ablak szélein megjelenik a pára : levegő keringetés KÜLSŐ! Bepárásodott a szélvédője, lovas kocsinak ütközött.
A rendőrség tájékoztatása szerint kedden Borjád és Bóly között egy autós éppen bepárásodott szélvédőjét törölgette, s ezért csak későn vett észre egy előtte haladó lovas kocsit. Ha párás ablakkal indulunk el, komoly károkat okozhatunk magunk és mások testi épségében. Nem lesz másra szükségünk, mint egy pár zoknira és egy kevés szilikonos macskaalomra.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése